Singapore slingers

10 november 2014 - Yogyakarta, Indonesië

Uitzicht!Na maandenlang trouw dagjes afstrepen, is het besef dat we nu echt op wereldreis zijn langzaam aan het komen. Alhoewel; 'dit is alleen nog maar het aperitiefje' roept Ruud steeds. Dubai was in ieder geval een geweldige binnenkomer, met heul veel zon, nog meer airco en alles tot in de puntjes geregeld.

De laatste dag in Dubai hebben we de Burj Kalifa bezocht; het hoogste gebouw ter wereld. En flink ook, want als ze een record willen zetten in Dubai, dan doen ze dat goed. Vanaf het uitkijkpunt hadden we prachtig uitzicht over de stad, en konden we zien dat Dubai ontzettend groot is, met allemaal verschillende zelf benoemde 'centrums'. Ook het palmeiland konden we zien liggen. Bizar wat ze binnen zo'n korte tijd allemaal uit de grond hebben weten te stampen; en nog steeds aan het stampen zijn trouwens. Overal waar je kijkt zijn bouwplaatsen, en het moet nog mooier, flitsender en hoger dan de buren zijn. We vragen ons af hoe ze al die gebouwen gaan vullen, maar het lijkt vooralsnog goed te gaan. Geen crisis in Dubai!

Je moet links zijnOnderaan de Burj Kalifa ligt, het mag geen verrassing zijn, een winkelcentrum; de Dubai Mall. Deze heeft als trekpleister een schaatsbaan en aquarium. Je kijkt je ogen uit, maar had in een willekeurige andere metropool kunnen staan; Londen, New York; we zouden het zo geloven. Buiten de centra om is er vooral veel laagbouw en open zandvlaktes. Overal zie je minaretten boven de gebouwen uitsteken en om de zoveel uur hoor je gebeden.

Dubai uitkomen is trouwens nog een flinke klus; de meneer van de incheck balie wil precies weten waar we naar toe gaan, en daarna, en daarna... Gelukkig heeft Ruud alle tickets netjes uitgeprint en de meneer typt alles geduldig over in het systeem. Orde en veiligheid voor alles in Dubai. Of zou het komen doordat we doorvliegen naar Singapore? Het lijkt mee te vallen. We krijgen een cocktail in het vliegtuig; de eerste Singapore Sling. Er staan geen rijen voor de douane en we kunnen meteen doorlopen. Het feest kan beginnen! Op naar het hostel in Little India, waar we de eerste twee nachten zullen slapen, zodat we onszelf de laatste nacht kunnen trakteren op het Marina Bay Sands hotel.

Ook in Singapore hebben we weer een aardig 'to do' lijstje, en we bezoeken onder andere de botanische tuinen, de Southern Ridges en we gaan op nachtsafari. Super gaaf; allerlei nachtdieren zijn actief en we zien vleermuizen, civetkatten en nijlpaarden in actie. Helaas gooit heel heftig onweer al snel roet in het eten (Mag je nog ergens roet in gooien? We volgen de discussie niet helemaal vanuit hier ;-)) en we zitten anderhalf uur te schuilen in een restaurant. Iedere keer dat we denken dat het nu toch wel minder is geworden, bewijst een hele harde donder ons ongelijk. Uiteindelijk worden we door mannetjes richting de safaritram gestuurd; het park gaat sluiten. Erg jammer dat we niet meer hebben kunnen zien.

Uitzicht!De volgende dag is het dan zover; we mogen inchecken in het Marina Bay Sands. Dit hotel met infinity pool op het dak stond hoog op Ruuds lijstje, en het plan is om de hele dag lekker aan het zwembad te liggen, heerlijk! De receptiemedewerkster ziet vast aan onze ogen dat we hier lang naar hebben uitgekeken en geeft ons een upgrade naar een super kamer met uitzicht over de stad. Het kan niet beter!

Genieten!We luieren aan het zwembad, slenteren wat door de aangrenzende 'Gardens by the Bay' een futuristische versie van de Botanische tuinen en we eten sate aan de bay. We waren van plan om deze dag zo lang mogelijk te laten duren, maar zoals met alles wat leuk is; de tijd lijkt wel voorbij te vliegen. Gelukkig is slapen in dit hotel ook heerlijk! En dan komt er toch echt een einde aan het aperitief en is het tijd voor het echte werk. Drie weken Indonesie; op naar Yogyakarta.

1. Gemma Jansen:
    10 november 2014
    Zoals je het schrijf is het net of je erbij bent ben benieuwd naar jullie volgend verhaal groetjes gemma en herman
  2. Sanneke:
    11 november 2014
    Wat super leuk om te lezen over jullie eerste ervaringen als wereldreizigers! En wat hebben jullie al veel gedaan in korte tijd. Veel plezier in Indonesië!
  3. John jansen:
    25 november 2014
    wel laat maar leuk veel plezier nog

ben zelf 3/' keer in singapore geweest, veel gezien
    gr john jansen