Dubai, maar dan net echt

5 november 2014 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Als er iets over Dubai gezegd kan worden dan is het dat alles nep is. Dat is overigens niets om je voor te schamen als Dubaiaan. Op de gemiddelde gold souk krijg je dus ook de vraag of je een nep gouden horloge wilt kopen. Wij vonden overigens de 'snackbar' buiten de goldsouk de grootste aanrader.

Voor de trouwe lezers, de vlucht verliep vrij soepel. Het uur vertraging op onze tweede vlucht vanuit Istanbul, bood ons de mogelijkheid om optimaal gebruik te kunnen maken van de 24 uurs service van ons Jumeiah Creekside hotel. Voor de allertrouwste lezers is de introductiefilm op de website de erg aan te raden, vooral van het zwevende glazen zwembad.

Het zwembad in ons 1e hotel

Verder pluspunt voor ons Hollanders: gratis toegang tot het Wadi Wadi waterpark, waar we dan ook de hele dag doorgebracht hebben, met het zwembad en alle glijbanen nagenoeg voor ons alleen.

En dan terug naar dat nep: vandaag op de skipiste (50% korting geregeld, score !) weer bijna alleen. Daarna in de avond via wat omzwervingen, nog iets speciaals gedaan: een puzzeloplossingsgame gespeeld, waarbij je wordt opgesloten in een kamer en je via het kraken van allerlei codes de deur kunt openen. Natuurlijk is dit ons als fanatieke puzzelaars gelukt, en we dagen alle familieleden en vrienden daarom ook uit tegen ons te spelen.

Algemene indruk: aardige mensen, mooie winterzon en erg schoon. Morgen op weg naar Singapore.

1. Maartje:
    5 november 2014
    Wauw!! Wat een prachtig hotel! Je moet geen hoogtevrees hebben in dat zwembad ;) en dat jullie ons naar die website verwijzen heeft vast niks te maken met het feit dat daar vermeld wordt dat het momenteel 30 graden is in dubai?

Veel plezier nog!